Kalite Politikası
14 Ağustos 2024


Kalite Politikamız

 

Mardin Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, mükemmel hizmet sunumunu gerçekleştirmeyi amaçlar. Hasta ve hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır. Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların kalite yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için iş birliği içinde olunan firmalarla iyi ilişkiler kurulur ve performansları sürekli ölçülerek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir. Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

  • Hasta odaklı hizmet sunumu
  • Daha az hasta/hasta yakını ve çalışan şikâyetleri
  • Kaynakların optimum kullanımı
  • Sağlıklı bilgi akışı
  • Yönetim kolaylığı
  • Kaliteli hasta bakımının sağlanması
  • Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
  • Sürekli iyileştirmenin sağlanması
  • Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması

 

Hastanemiz İçin:

·         Öncelikle insan haklarına saygılı olmak.

·         Hasta ve çalışan memnuniyeti ve güvenliği doğrultusunda hizmet vermek.

·         Hastane çalışanlarının gelişimini her zaman desteklemek. 

·         Yasalar ve mevzuatlar doğrultusunda en iyi sağlık hizmetini vermek.

·         Çalışmalarımızı devamlı geliştirmek ve hedeflediğimiz kaliteye ulaşmak.

·         Hasta bakımı ve yönetimi standartlarını oluşturmak ve bununla birlikte sürekli iyileşmeyi sağlamak.  

·         Hastanenin amaçlarına ve amaçları doğrultusunda oluşturulan stratejik hedeflerine uygunluğunu sağlamak.

·         Kalite hedeflerinin oluşturulması ve düzenli olarak gözden geçirmek.

·         Kalite yönetim sisteminin şartlarını yerine getirmek ve sürekliliğini sağlamak.

·         Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin sürekli iyileştirmesini sağlamak.

Çalışanlarımız İçin: 

·         Çalışanlarımızın bilgi ve becerilerini attırarak nitelikli iş gücü yaratıp özverili birer sağlık çalışanı olmalarını sağlamak. 

·         Huzurlu, içten, samimi, etkin ve verimli bir çalışma ortamı yaratarak çalışanlarımızın potansiyellerini ortaya çıkarmak. 

·         Çalışanlarımızın hastanemizi benimsemesini sağlayarak verimliliği arttırmak.  

·         Hedeflerimizi gerçekleşmesi için çalışanlarımızı bilinçlendirmek.

 

 

Hastalarımız İçin:

·         Hizmet ettiğimiz hastanın doğru tanı ve tedavi hizmetini sunarak yaşam kalitesini yükselterek hasta sağlığını ve güvenliğini ön planda tutmak. 

·         Günümüz ve geleceğin bilimsel yönetim ilkelerinden yararlanmak. 

·         Hastalarımız için en doğru teşhis ve tedavi yöntemleri kullanmak. Yürürlükte bulunan yasal ve diğer şartlara uymayı taahhüt etmek.

·         Hastalarımızın beklentilerini karşılamayı en üst seviyeye çıkarmak. 

·         Hasta memnuniyetini sağlamak için hiçbir ayrıntıdan kaçınmamak. 

·         Hastalarımızı da çalışanlarımız gibi hastanemizin eğitimlerine katılımını sağlamak.